Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn scooter zuiniger maken?

Mijn scooter loopt 1:30, maar dat rij ik zo een keer weg. Zijn er manieren om hem zuiniger te maken? En ik bedoel niet zuinig rijden, want dat doe ik al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
10.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een goed afgestelde en niet opgevoerde scooter loopt mooier en zuiniger. Zorg dat de kleppen goed gesteld staan (heb ik zelf geleerd te doen, de dealer vraagt ongeveer 75 euro) je bougie goed schoon is, de olie vers en gevuld is (af en toe controleren, om de 3000 km vervangen). Ververs ook de naafolie om de 3000 km en het luchtfilter goed schoonblazen of vervangen. Dit is allemaal simpel zelf te doen, behalve kleppen stellen maar zelfs dat is te leren zoals ik al zei.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo licht mogelijk maken!
Alle overbodige 'toeters en bellen' eraf. Hoef je dan ook niet mee te slepen en kost dus minder brandstof....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustiger rijden.
Als je veel snel optrekt & remt verbruik je onnodig veel brandstof. Ook snel rijden verbruikt veel meer brandstof per km dan langzamer rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de autozaak kan je een toevoeging kopen die je in de brandstoftank kan doen. Dat maakt dat je scooter goed gesmeerd wordt en dat hij (wat) zuiniger gaat rijden. Verder moet je rustig optrekken, constante snelheid houden (niet de topsnelheid gebruiken) en bij remmen eerst rustig uitlaten rollen en op allerlaatst rustig aanremmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-zelf zo licht mogelijk zijn
-banden hard oppompen
-aerodynamische kleding
-motorreiniger in benzine
-motortje met injectie kopen (al is dat dan weer zo duur dat je het er moeilijk uit gaat halen)
-zo min mogelijk remmen
-lichtere bewegende delen in motor, velgen, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding