Buitenboord moter valt na 2 uur varen steeds uit, heeft er iemand tips?

Ik heb een Yamaha 9.9pk 4 takt.
Hij is ongeveer 25 jaar oud, en deed het altijd prima.
Maar nu na 2 uur varen valt hij uit. Het klinkt net alsof de benzine op is, maar er zit altijd nog genoeg in!
Ik heb geen verstand van motoren.

Ook zei iemand dat ik een keer mijn motor moest afstellen. Door aan een schroefje te draaien.
Heeft iemand tips?

Hoor het graag!

Pim

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is in de buurt vast wel een bedrijf die de motor een service beurt kan geven en nakijken.
Het kan van alles zijn is zo geen zinnig antwoord op te geven
jc54
8 jaar geleden
Krijg je hem wel eer aan de gang, en wat moet je daar voor extra doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan zijn dat ergens wat vuil in zit. Ik denk dat die persoon de sproeier bedoelt in de carburateur

Antwoorden (1)

De ontluchting ?! A komt er wel genoeg zuurstof onder de kap ? Maar het meest waarschijnlijke is dat je de brandstof dop het ontluchting schroefje ( moertje) moet open zetten . En anders reinig je sproeier en vlotter . Succes