Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het gewicht van mijn Raclet Cortina?

Wat is het gewicht van mijn Raclet Cortina?

Probeer overal op internet te zoeken of ik ben kippig, maar ik kan het niet vinden.
De vorige eigenaar kon het mij helaas niet vertellen.
Heb nu een Peugeot 2008 maar zou graag een iets goedkopere auto willen.
Maar natuulijk nog wel deze aanhanger kunnen trekken.

Deze Raclet Cortina is namelijk geen vouwwagen meer.
Alles is eruit behalve de dissel met het keukentje erin.
Maar als ik weet wathij origineel woog, heb ik tenminste een richtlijn zeg maar.
Om te kijken welke auto's nog meer deze aanhanger goed kunnen trekken, voor gewone kringloop spulletjes of eens wat stort weg brengen zeg maar.

Picture for question
jc54
3 jaar geleden
Rijdt er mee naar een milieustraat (of een andere weegschaal) en je weet precies wat hij weegt.
Witteroos
3 jaar geleden
Jc54 ook bedankt voor het antwoord en zal de tip onthouden.
Op zich ook een goede om morgen de milieustraat hier te bellen of hun een weegschaal hebben, waar dus een aanhanger op kan, zodat je weet hoe zwaar hij is.
Wist niet dat dat kon.
Bedankt :)
tinus1969
3 jaar geleden
@Witteroos: bij veel milieustraten/stortplaatsen moet je vooraf en achteraf wegen; je betaalt kosten obv verschil in gewicht.
Je dan natuurlijk ook met en zonder aanhanger wegen. Maar dat kan niet overal, schijnbaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

In originele staat woog de vouwwagen 300 kilogram. Maximale gewicht van de aanhanger + lading is 600 kilogram. Zonder tent zal het karretje rond de 250 kilo zijn schat ik. Je mag er dan nog iets van 350 kilo aan spullen in vervoeren.

Elke auto met trekhaak moet dit kunnen en mogen trekken. Het is een geremde aanhanger, daarvoor geldt vaak een hoger trekgewicht dan voor een ongeremde aanhanger.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Witteroos
3 jaar geleden
Heel erg bedankt Inekez :)
En fijn met een link erbij.
Had ik toch moet helemaal goed gezocht.
Ik had wel een vermoeden dat vele auto's deze aanhanger mogen trekken en dat hij getemd is maar ik wilde het liever wel wat zekerder weten vanwege de veiligheid etc.
Dank u wel :)
Witteroos
3 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de antwoord/aanvullingen Tinus en Kees Wim :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing