Mag je in de VS met 3 nummerplaten rijden NL en VS nummerplaten?

Stel je gaat verhuizen van Nederland naar Charlotte NC. En je neemt je Nederlandse auto mee doordat je hem laat inschepen naar de VS. Goed voordat mensen hier gaan schrijven dat het allemaal duurder is dan als je daar een auto koopt was mij al bekend. Alleen de auto waarin ik rij in Nederland kun je in de vs niet kopen want die bestaan daar niet. aldus de reden om je unieke auto mee te nemen. Luid de volgende vraag

Mag je met 3 nummerplaten rijden?!
In de vs hebben auto's maar 1 nummerplaat en dat is op de achter bumper.
Maar onze Nederlandse auto's hebben 2 nummerplaten voor en achter. Stel je krijgt een nieuwe apk en een nieuwe vs nummerplaat met papieren zodat je auto een vs nummerplaat heeft. Mag je dan desondanks je een vs nummerplaat hebt de Nederlandse nummerplaten er ook gewoon op laten zitten? Ook al hebben deze NL platen geen toegevoegde waarde in dat land. Maar meer omdat jij het leuk vind of omdat je zoiets hebt dat hoord gewoon bij de auto die nl platen. Ik zelf kan hier geen antwoord vinden erover. Want in de vs schijnen mensen zelfs zonder nrplaten te rijden. En hoe zit het met de aanpassing van de auto, Had dus gehoord dat je auto aangepast moest worden om daar op nr-plaat te krijgen. Hoe zit dat?! Wat wordt dan precies van eisen verwacht aan je auto. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Antoni
2 jaar geleden
Waarschijnlijk kan de RDW, de organisatie die de registratie van gemotoriseerde voertuigen en rijbewijzen in Nederland verzorgt, je hierover de juiste informatie geven. Kijk op https://www.rdw.nl/over-rdw/contact voor de contactgegevens, en informeer bij die organisatie, zo raad ik je aan. Kan deze organisatie jou niet helpen, dan zal men je wel kunnen helpen aan de gegevens van de Amerikaanse RDW.
Antoni
2 jaar geleden
Hier https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/invoeren-exporteren-doorvoeren/auto-exporteren vind je overigens geen antwoord op je vraag, maar wel allerlei nuttige informatie over het exporteren van je auto. Misschien heb je er iets aan. Succes ermee.
tinus1969
2 jaar geleden
Ik ben trouwens benieuwd wat voor soort bijzondere auto je mee zou willen nemen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
er staat: Kentekenplaten als deze zijn afgegeven. Zijn er geen kentekenplaten afgegeven, meldt uw voertuig dan alleen af bij een keuringsstation of balie. met andere woorden je hoeft de kentekenplaten niet verplicht in te leveren. als je de kentekenplaat al zelf vernietigd hebt bv. Kan specifiek gezien niet echt vinden dat je verplicht de nr platen inleveren moet.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
tinus1969 Alfa Romeo 159 die bestaan niet in america tenminste niet in charlotte nc. Dat is een EU auto. En america staat bekend om pick ups van ford enzo. Daar zie je geen EU auto's rijden.
tinus1969
2 jaar geleden
@Melussatjuh, je mag die kentekenplaten niet legaal houden. Dan moet je ze als gestolen opgeven - en dat is fraude.
En hoe ga je in de VS zorgen voor onderdelen/onderhoud? Als je al mag importeren?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
tinus1969 dat is een andere zorg betreft onderhoud. De onderdelen worden gewoon besteld in de eu en over gevlogen. Meest logische wat ik mij indenken kan. In nederland rijden ook veel amerikaanse autos waar de onderdelen hier niet van te krijgen zijn. Die worden ook ingevlogen. Zover zo goed heb ik gelezen van jullie dat ik de originele kentekenplaten van nl niet mag houden helaas. is er dan een bedrijf die de kenteken namaken kan? op de kermis kunnen ze dat maar hun weigeren om ze te maken, wat ik wel begrijp. Nouja als je de kenteken als gestolen opgeeft kunnen ze in amerika er toch niks mee. Dat is het zelfde als je een kenteken achter de raam hebt met een naam erop die van de kermis af komen. Dan had ik wel begrepen dat je je auto moest laten aanpassen. Ik kan hier echter niks over vinden wat er aangepast kan / moet worden. Had gehoopt dat iemand ooit naar america was verhuisd en dit kon uitleggen. Want er schijnt hier en daar weerhaken aan te zitten om FF een auto mee te nemen
tinus1969
2 jaar geleden
@Melissatjuh, wat bedoel je met 'op de kermis'?
tinus1969
2 jaar geleden
Als ik dit soort websites/formulieren zie, denk ik niet dat iemand dit probeert.
https://help.cbp.gov/s/article/Article-425?language=en_US https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/files/documents/hs7_111920_v3_secured.pdf https://www.epa.gov/sites/default/files/2021-02/documents/form3520-1-2021-01-secured-enabled.pdf
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
wow wat een gedoe man tinus1969. dat zijn pas info's die je moet weten, ff kijken welke eisen je auto moet hebben want dat zoek ik al weken. kan mij niet voorstellen dat je een alfa romeo ombouwen kan tot een amerikaanse bak. moet ik ook een V8 blok erin leggen om het amerikaans te laten klinken?

Antwoorden (1)

Nee, dit mag niet. Je moet namelijk bij export de Nederlandse kentekenplaten inleveren (om misbruik ervan te voorkomen).
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Aanvullende reactie:
Ik weet niet hoe eea in de VS is geregeld met importkeuringen en toelatingen, maar in NL was dat vroeger een berucht probleem (de EU hefet dit beel makkelijekr gemaakt).
Verder, zoals je zelf schrijft: "Alleen de auto waarin ik rij in Nederland kun je in de vs niet kopen want die bestaan daar niet. aldus de reden om je unieke auto mee te nemen." Dat betekent dat het lastig wordt om onderdelen te kopen en onderhoud te doen.
SimonV
2 jaar geleden
+ Daar valt geen speld tussen te krijgen.