Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er loopt water in mijn kofferbak van mijn opel station tourder 2012?

hoi. er loopt nu al een tijdje water in de kofferbak van mijn opel station tourder 2012 ze hebben bij de garage er al verschillende keren aan bezig geweest met het dicht kitten van de mogenlijke oorzaken zoals bij de dakdragers, maar hij blijft lekken. het is ook enkel alleen als er mee gereden word. is hier iemand bekent mee of weet hoe dit opgelost kan worden? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
Inekez1
4 jaar geleden
Mijn vorige auto had een doorgeroest gat in de wielkast van het achterwiel. Tijdens het rijden spatte het water omhoog in de wielkast en belandde zo via dat gat tussen zijkant wielkast en binnenbekleding. Achter de bekleding liep het naar beneden en vormde een klotsend zwembad in de bak van het reservewiel. Met ducttape was het tijdelijk te verhelpen. Gaatje geboord onder in die bak, zodat het water er ook weer uit kon lopen. Het zou ook kunnen dat er een rubber van de achterdeur of achterklep niet goed meer is of niet goed aansluit. Als het alleen tijdens het rijden nat wordt, kan het ook aan de onderkant zijn, waar tijdens het rijden water omhoog wordt gespat of door de rijwind omhoog wordt gezogen achter je auto.
Bordensteker
4 jaar geleden
Dat het alléén rijdend gebeurt is een heel belangrijke aanwijzing. Het lek aan de bovenkant van het koetswerk zoeken levert dan meestal niets op!
Tijdens het rijden op natte wegen zijn de wielkasten van binnen voortdurend nat, en net als bij een lekkende boot komt er dan water naar binnen als er ergens een geschikte opening is. Zulk water kan meestal niet meer weg. De eenvoudigste remedie is dan vaak zoals Inekez1 al noemt (en waar ik eerder ook al eens over kon meepraten: zie https://www.startpagina.nl/v/vervoer/autos/vraag/479368/grote-regelmaat-vocht-water-deel/ ).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Jaren gelden heb ik dit meegemaakt met de Opel Astra. Bleek dat 1 wielkast niet goed gekit was en inderdaad alleen tijdens regen en rit werd het nat. Daarvoor gebruikte ik blauw papier, net zoiets als een keukenrol die de loodgieter vaak gebruikt om een lek op te sporen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing