ik heb een 18 jaar oude peugeot 106 XT 1.4 en ik vraag me af of iemand me kan vertellen wat het gemiddelde benzineverbruik van deze auto is.??

weet iemand een site waar van alle auto's het benzineverbuik wordt weergegeven en is dit betrouwbaar, aangezien er ook wel eens een te rooskleurige voorstelling door de autofabricanten wordt gegeven...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is de vraag beter. ;-)

Het beste antwoord

Hangt ook een beetje van het aantal gereden kilometers af, maar als ik zou moeten gokken zou ik 1 op 8 of 1 op 9 zeggen. Niet bepaald zuinig dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vooral bij oudere auto's is dit sterk afhankelijk van het exemplaar en zegt de fabrieksopgave eigenlijk niets.

Je zal dus zelf moeten bepalen aan de hand van de kilometerstanden bij de diverse tankbeurten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens deze site 11.3 maar hij is oud dus het gebruik zal wel hoger liggen op 9
13 jaar geleden
Noteer gereden km stand en deel dit door het aantal liters brandstof wat je tankt. Doe dit een paar keer en je hebt een gemiddeld verbruik. Denk dat je inderdaad rond de 1 op 9 zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk testverbruik (nieuw): 8,4 l/100 km.
Na verloop van tijd echter, gaat de compressie achteruit. En daarmee gaat 't verbruik omhoog.

Deze auto weegt zo'n 818kg. Een Citroën AX 1.1 weegt zo'n 687kg (of 691 met trekhaak). Ondanks de 1124 versus 1360cc, trekt de AX 1.1 de 106 eruit EN istie ook nog eens zuiniger! Mocht ie dus op zijn en de beurs relatief klein, dan is een AX uit 1996 dus wellicht een aanrader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Deze peugeot is een kloon van de citroen AX, en heeft dezelfde motor.
ga eens naar : www.dooyoo.co.uk/cars/peugeot-106-xt/426483