Witte verven reflecteren zonlicht maximaal , waardoor deze minder warm worden bij opvallend zonlicht (kan zo maar 30 graden schelen t.o.v. een donkere kleur). Dit zou de reden kunnen zijn!?
Hierdoor is de verf -bij gebruik van de goede pigmenten- sterker en zal minder snel verpoederen / verouderen.
Mogelijk spelen zaken als uitstraling, reinigen en het voeden van het 'vakantiegevoel' ook een rol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat staat sjiek.

Toegevoegd na 15 minuten:
Én, wit trekt niet zoveel warmte aan. Hanid en fijn als je met je bootje met mooi weer lekker gaat varen in de brandende zon. Dan kun je nog normaal op het dek liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte lak is goedkoper dan gekleurde verf.
Het maakt de boot van binnen koeler, het is makkelijker de boot onzichtbaar te repareren en het ziet er neutraal uit.
13 jaar geleden
Wit houdt warmte tegen, daarom zijn vriesschepen ook wit.
En het staat mooi. En de eigenaar houdt wat te klussen over want wit houden is ook nog een kunst