Mijn auto maakt een brommende geluid tijdens het rijden. De uitlaat na de katalysator is vervangen, maar het geluid is niet verdwenen. Wat is er stuk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
27.7K

Het beste antwoord

Inderdaad, vaak zijn wiellagers voor en of achter de oorzaak van een "brommend" geluid. Test dit op de volgende manier uit : zorg dat je ongever 80km/u rijdt op een verkeersluwe weg en duw dan het koppelingspedaal in (zodat de motor op traagloop draait) en stuur dan voorzichtig een beetje naar links of rechts. als je dan dat geluid nog hoort komt het van een wiellager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

D'r hoeft niks stuk te zijn! Misschien trilt de uitlaat ergens tegen het chassis aan wat dit geluid veroorzaakt. Controleer of het uitlaatsysteem wel volkomen 'vrij' in de ophangrubbers hangt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien is de katalysator zelf wel kapot of hij trek valse lucht .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start de auto eens met koude motor ( warm mag ook maar pas op dat je je niet brand ) en voel met je hand de geheel lenkte van de uitlaat na. zo te horen zit er ergens een gat waar redelijk veel rookgas uit ontsnapt. ( anders hoor je dit niet duidelijk brommen.) als je 100% zeker ben dat het nergens lekt.. kijk of er wel een origineele eind-demper op zit. een goedkope (illegaale) replica wil wel eens meer herre geven dan nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een niet originele/goedkope einddemper is niet illegaal hoor maar een imitatie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat weet ik :) ( maak er zelf ook goed gebruik van ) maar ja als het gerepareerd is in een beunhaas garage....dan kan je het altijd nog eens controleren:)
Ik denk dat de pakking van het spruitstuk vervangen moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn waarschijnlijk de wiellagers voor of achter versleten !