Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de benzine opslag in een tankstation?

Bijvoorbeeld de Shell op de A2 tussen Utrecht en Breukelen. Dat tankstation heeft iets van 20 of meer pompen. Het lijkt me toch dat daar een behoorlijke opslag moet liggen.

En hoe vaak wordt dit tankstation bij gevuld? Of ligt er een leiding naar toe?

4 jaar geleden
in: Vervoer
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een klein tankstation heeft ten minste 45.000 liter brandstof per brandstofsoort, een groot station 90.000 liter.
Ze worden bijgevuld met tankwagens, die een capaciteit van 40.000 liter kunnen hebben.
Hoe vaak ze worden bijgevuld, hangt natuurlijk van het verbruik bij de pomp af.
Als het verbruik sterk toeneemt, kunnen opslagtanks worden bijgeplaatst van 6000 liter.
.
Indicatie
Het Berchem-tankstation in Luxemburg is het grootste Shell-tankstation ter wereld.
Het kan tot 25.000 klanten per dag bedienen en verkoopt 260 miljoen liter brandstof per jaar. Gemiddeld tanken daar elke dag 1500 vrachtwagens en 7.500 auto's. Dagelijks bedienen tussen de 20 en 30 tankwagens het station. Het heeft 51 brandstofpompen: 24 voor vrachtwagens en 27 voor andere voertuigen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Enig idee wat het verbruik is bij de pomp aan de A2? Daar zal het verbruik redelijk hoog liggen (ik zie het daar eigenlijk altijd wel vol staan).
SimonV
4 jaar geleden
Ik gok zo’n 100 miljoen liter per jaar (zie aanvulling).
Thecis
4 jaar geleden
Dank je wel!
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan. Ik heb er zelf ook weer wat van opgestoken. ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding