mag je op 29,30,31 december vuurwerk in belgie kopen en daar mee naar nederland gaan dan heb ik het wel over vuurwerk dat in nederland legaal is ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
6.1K

Antwoorden (1)

Jawel, je mag legaal vuurwerk in België kopen en vervoeren naar Nederland onder bepaalde voorwaarden:
. vooraf melden bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.
- vervoer van vuurwerk alleen naar Nederland tijdens de toegestane verkoopdagen.
- registratie in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs ingeval van verkoop van zwaarder vuurwerk.
- U mag geen vuurwerk op de openbare weg bij u hebben vóór en ná de verkoopdagen.
-valt een van de verkoopdagen (29, 30 en 31 december) op een zondag? Dan mag er op die dag geen vuurwerk worden verkocht. Het is dan wel toegestaan vuurwerk te verkopen op 28 december.

Antwoord

Ja dat mag onder bepaalde voorwaarden.
1e Vooraf melden bij de Inspectie Leefomgeving en Transport
2e Registratie in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs ingeval van verkoop van zwaarder vuurwerk
3e valt een van de verkoopdagen (29, 30 en 31 december) op een zondag? Dan mag er op die dag geen vuurwerk worden verkocht.