Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke dorpen zijn alleen per trein of helikopter te bereiken?

ik heb wel eens gehoord, dat er in de alpen dorpen zijn die je alleen maar per trein of helikopter kan bereiken, maar welke dorpen zijn dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wengen, Zwitserland
Centraal in Zwitserland, iets ten zuiden van Interlaken, ligt het dorp Wengen. Vanuit dit dorp is de Jungfrau Region, met de beroemde bergen de Eiger, Mönch en Jungfrau, bereikbaar. Wengen is echter een autovrij dorp. Je auto parkeer je in het dorp Lauterbrunnen en vanaf daar neem je de trein naar Wengen.

Aletsch Arena., Zwitserland
In deze vakantieregio liggen Riederalp, Bettmeralp en Fiesch, drie bestemmingen die niet met de auto bereikbaar zijn. Je kunt de bestemming bereiken met de kabelbaan vanaf Mörel, Betten of Fiesch.

Aostadal, Italië
In Italië, op de grens met de imposante Matterhorn, ligt het Aostadal, het kleinste gewest van Italië. Het dorp ligt op 1818 meter en is maar op één manier bereikbaar: met de kabelbaan.
.
Engstligen Alp, Zwitserland
Trein naar Frutigen, bus naar Adelboden-Oey, overstappen in de lokale bus naar dalstation Unter dem Birg, kabelbaan naar Engstligenalp.

Verder van huis: Supai (Grand Canyon, Amerika)
Alleen bereikbaar per helicopter.
.
Deze dorpen zijn niet per auto bereikbaar. Er zijn geen dorpen in Zwitserland die niet lopend bereikbaar zijn.
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
In Wengen ben ik geweest en daarom kan ik opmerken dat het niet helemaal klopt dat je er alleen met de trein zou kunnen komen. Het is namelijk ook prima lopend bereikbaar vanaf Lauterbrunnen: 3,2 km.
SimonV
6 jaar geleden
Klopt. Je kunt volgens mij elk dorp wel lopend bereiken. Ik vat de vraag dan ook op als “alleen per trein of helikopter, niet per auto of fiets”.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing