Is het mogelijk om hier onmiddelijk links af te slaan of moet je verderop terugkeren?

Hallo allemaal. Ik heb mijn rijbewijs nog maar pas en heb daarom dus niet veel ervaring.

Mijn bestemming bevindt zich links en dus moet ik normaal gezien links inrijden ( rode pijl). Mag ik hier pinken en onmiddelijk links afslaan of moet ik ergens verderop terugkeren en zo via de tegenliggende weg bij mijn bestemming geraken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
U bent vast en zeker woonachtig in België. Dit is de Leuvensesteenweg tussen Leuven en Hasselt.. Pinken is richtingaanwijzers gebruiken.

Antwoorden (2)

Verdrijvingsvlak en doorgetrokken streep: Denk niet dat het mag. Verder is afslaan hier sowieso dubbel onveilig, wan je moet links voorsorteren (terwijl die baan ook door de hardrijders wordt gebruikt) én twee rijstroken oversteken. En dit is mss ook nog eens officieel geen bebouwde kom....
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar hoe geraak ik dan bij mijn bestemming?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niet alleen denken dat het niet mag, het mag absoluut niet.
tinus1969
5 jaar geleden
@Laura99, doorrijden en keren, zoals je zelf al aangeeft. Bij voorkeur geen U-bocht bij een groot kruispunt maken - ook onveilig. Waar is dit eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Leuvensesteenweg tussen Leuven en Hasselt. Pas op er komen camera's
TurfGraver
5 jaar geleden
Niemand verwacht dat u hier gaat stilstaan om af te slaan.
Doorrijden en ergens veilig keeren.
Geen theorie gehad (verdrijvingsvlak)?
Officieel mag het niet want doorgetrokken streep. Als het zoals je foto veilig kan zou ik het wel doen.