Wat voor merk en type vliegtuig staat er hier op de foto?

En uit welk land en bouwjaar is het?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Ziet er uit als een Antonov An-2
Bouwjaar is op de link in de bron helaas onbekend.
Antonov is Oekraiens, maar deze kan gebouwd zijn in het Sovjet-Unie tijdperk. De registratie is Duits (D-FNVA) en het vliegtuig vliegt rond in Kenia.
Goede toevoeging van Amadea: vliegt ook in Namibië.
Uit https://russianplanes.net/planelist/Antonov/An-2 maak ik op dat het bouwjaar 1958 is.

Op de foto is een ander vliegtuig met registratie 5Y- te zien, dat is een Keniaanse registratie.
Toegevoegd op 07 augustus 2018 08:48: tekst
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Niet alleen in Kenia maar ook in Namibië. Zie http://www.flightgallery.ch/index.php/naua-naua-lodge-namibia.html
Dit is een Antonov An-2. Dit vliegtuig is in Duitsland geregistreerd maar lijkt zich (zie link met vergelijkbare foto) in Melindi, Kenia te bevinden. Het bouwjaar van dit specifieke vliegtuig is onbekend; dit type vliegtuig is vanaf 1946 in enorme aantallen (meer dan 18.000) gebouwd.