Heeft het nut je koffer in plastic te laten verpakken op een luchthaven?

Het lijkt mij alleen zinvol als je iets duurs in je koffer hebt.

6 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K
paulus811
6 jaar geleden
Iemand die op zoek is naar jouw dure spullen zal zich echt niet laten tegenhouden door een rolletje plastic. Plastic is bedoeld zodat anderen niets in jouw (onbeheerde) koffer kunnen stoppen met alle ellende van dien.

Antwoorden (1)

Het gaat niet om er iets uithalen maar er iets illegaals instoppen.

Voor een groter gevoel van veiligheid voor je bagage, kun je deze laten sealen in krimpfolie voor je vertrek. De verzegeling van je bagage met deze folie voorkomt onder andere dat je bagage door vreemden wordt geopend, ook is de kans op krassen verkleind.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En als je koffer een tijdje in de regen op een karretje ligt blijft de inhoudt ook nog eens lekker droog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik laat mijn koffers altijd bij de douane nakijken en sealen, sinds ik voor een vertrek vanuit het buitenland drie keer achter elkaar tussen de passagiers werd uitgehaald. Het waren de vele boeken die bij doorlichting op pakketjes leken. Dat was moeilijk te onderscheiden door de speciale coating waarmee de koffers zijn behandeld. Ik blijf altijd bang dat iemand anders er iets instopt.