Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot welk station buiten de nederlandsegrens is mijn studenten ov-chipkaart geldig?

Ik wil in de herfst richting Osnabrück in Duitsland. Dat ligt niet heel ver over de grens. Mijn vraag is dus of ik daar gratis heen kan reizen met mijn studenten ov-chipkaart of dat ik vanaf een bepaald station een kaartje moet kopen. Op de NS site kan ik hier niks over vinden. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je OV-kaart is alleen geldig in Nederland. Ik weet niet vanaf welk station je een kaartje moet kopen voor het gedeelte van de reis in Duitsland, maar naar Belgie toe is het zo dat je tot Roosendaal gratis (of met korting) reist en vanaf daar een kaartje moet hebben voor in Belgie zelf.

Als je je reis plant via de reisplanner op NS.nl, dan kan je de optie 'tussenliggende stations' aanklikken. De laatste Nederlandse plaats die daar staat is de plaats van waar je nog een kaartje moet kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je OV kaart is geldig tot en met het laatste station in Nederland. Dus op het traject richting grens en het eerste station in Duitsland moet je al een (internationaal) kaartje hebben.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding