Hoe komt het dat bij bushaltes nog steeds geen rookverbod geldt terwijl er o.a. kleine kinderen en kortademigen moeten wachten?

NS heeft dit beter geregeld.Niet-rokers zijn de dupe van dit hiaat in de regelgeving

Toegevoegd na 1 week:
De vraag heeft betrekking op busHOKjes als onderdeel van openbare afgebakende ruimtes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (13)

dan zou je ook de auto's de fabrieken moeten gaan verbieden want die stoten ook slechte rook uit.
die men inademt bij een bus halte.

Toegevoegd na 5 minuten:
het is geven en nemen in de maatschappij de een stoort zich aan rook de ander misschien wel aan u telefoon gesprek in de bus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je in de buitenlucht staat.
Dat sta je bij de NS ook en daarom vindt ik die regel bij de NS ook grote onzin.
Dat je in een afgesloten ruimte niet mag roken kan ik volledig inkomen maar in de buitenlucht niet roken is onzin in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel mense houden zich er niet aan
Cryofiel
14 jaar geleden
Bij NS mag je volgens de regels niet roken als het perron overdekt is, en wel roken als het niet overdekt is. In de praktijk staan velen "gewoon" te roken, al is het perron overdekt.
We kunnen natuurlijk overdrijven. Hoe ver wil je gaan? Op elke plaats waar mensen buiten wachten moeten de auto's ook omrijden? Nee hoor, je staat gewoon in de open lucht en laat mensen genieten van hun sigaretje. Twee stappen opzij en je ruikt niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+En zo is het! Wat een flauwekul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! Ik ben zelf geen roker maar betekent dit dan dat we de roker het leven ook zuur moeten maken in de open lucht?
Omdat het grote onzin is omdat er zoveel frisse buitenlucht aanwezig is dat de sigarettenrook geen enkele invloed heeft.Het is gewoon een machtspelletje die de niet-rokers spelen.Binnenshuis is het een heel ander verhaal.Nee,nog even en je je mag in of bij je huis niet eens meer roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psies!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van een niet roker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extra waardering van mijn kant voor jullie als niet-rokers,bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roken het blijft een teer onderwerp
Cryofiel
14 jaar geleden
Zo te lezen ben jij een roker, colinda. Je denkt écht dat ik geen hoofdpijn en geen tranende, prikkende ogen krijg als er in de buitenlucht een roker naast mij staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Cryofiel,dan ga je maar een stapje opzij.Ik ben een zeer matige roker maar niemand kan mij wijsmaken dat je in de buitenlucht last hebt van dat beetje rook.Dan ook maar alle schoorstenen op huizen verbieden?
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, da's het probleem. Dan sta ik daar een hele sigaret lang in andermans rook, krijg kriebelende prikogen en steken in het hoofd, maar de roker gelooft dat gewoon niet. Omdat hij er geen last van heeft, zal een ander er ook wel geen last van hebben. Tja.
Wel eens op Station Amstel of Bijlmer geweest Daar ligt het er gewoon aan op welk paron je gaat staan Op het ene paron zijn er rookzuilen en op het andere paron mag je overal roken. Daarnaast gaan de niet rokers toch heerlijk naast het bushokje staan krijgen zij heerlijk hun frisse neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals harrie jekkers ooit zei, straks kunnen we leuk rokers kijken op de veluwe.. Een uitstervende, verstoten soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als wij ook al niet meer in de buitenlucht mogen roken ze mogelijk reservaten gaan maken waar we nog wel mogen roken.

Overigens; minder rokers betekend minder belasting voor de overheid dus die zullen ze wel weer ergens anders vandaan halen. Het voordeel daaraan is dat het dan uit ieders portomonee komt, maar goed, das off-topic (sorry).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een NS station sta je op het grondgebied van de NS en is weliswaar wel publiekelijk, maar een gedeelte van de omgeving hoort bij de NS waaronder de perrons.

Bushaltes staan op openbaar terrein en daardoor is het niet mogelijk om door de busmaatschapijen hier regels voor op te leggen.

Het moet ook niet gekker worden! In de buitenlucht niet iets legaals mogen doen als roken.
Ik hoop voor de rokers dat er niet teveel extra regels bijkomen voor dit soort "onzin"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout antwoord er zijn er genoeg zoals Amstel waar je gewoon mag roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NS mag de regels zelf bepalen, ik heb niet aangegeven dat het op alle perrons of stations verboden is om te roken.
NS bepaalt het gewoon zelf waar het roken wel of niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja op amstel net zo als hier en daar op bijlmer zijn de perons NS en v/d metro kan gewoon gerookt worden (legaal).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Omdat dat buiten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het geen openbare ruimte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het geen afgesloten ruimte is. Op het station slaat eigenlijk ook nergens op om bij een paal te moeten roken.
Overigens rook ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miischien omdat er ook voortdurend uitlaatgassen van auto's en bussen gehapt worden... nee, ik rook niet, maar je moet ook niet overdrijven...
Rokers brengen met elkaar 5,25 miljard euro aan extra belasting binnen (accijns op tabak) Daar mogen ze toch wel iets voor???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WAAR MAG men buiten niet roken dan,niemand krijg dAT VOOR ME KAAR je leeft in een vrij land