Hoe komt het dat bij bushaltes nog steeds geen rookverbod geldt terwijl er o.a. kleine kinderen en kortademigen moeten wachten?

NS heeft dit beter geregeld.Niet-rokers zijn de dupe van dit hiaat in de regelgeving

Toegevoegd na 1 week:
De vraag heeft betrekking op busHOKjes als onderdeel van openbare afgebakende ruimtes

Weet jij het antwoord?

/2500

dan zou je ook de auto's de fabrieken moeten gaan verbieden want die stoten ook slechte rook uit. die men inademt bij een bus halte. Toegevoegd na 5 minuten: het is geven en nemen in de maatschappij de een stoort zich aan rook de ander misschien wel aan u telefoon gesprek in de bus

Omdat je in de buitenlucht staat. Dat sta je bij de NS ook en daarom vindt ik die regel bij de NS ook grote onzin. Dat je in een afgesloten ruimte niet mag roken kan ik volledig inkomen maar in de buitenlucht niet roken is onzin in mijn ogen.

We kunnen natuurlijk overdrijven. Hoe ver wil je gaan? Op elke plaats waar mensen buiten wachten moeten de auto's ook omrijden? Nee hoor, je staat gewoon in de open lucht en laat mensen genieten van hun sigaretje. Twee stappen opzij en je ruikt niets meer.

Omdat het grote onzin is omdat er zoveel frisse buitenlucht aanwezig is dat de sigarettenrook geen enkele invloed heeft.Het is gewoon een machtspelletje die de niet-rokers spelen.Binnenshuis is het een heel ander verhaal.Nee,nog even en je je mag in of bij je huis niet eens meer roken.

Wel eens op Station Amstel of Bijlmer geweest Daar ligt het er gewoon aan op welk paron je gaat staan Op het ene paron zijn er rookzuilen en op het andere paron mag je overal roken. Daarnaast gaan de niet rokers toch heerlijk naast het bushokje staan krijgen zij heerlijk hun frisse neus.

zoals harrie jekkers ooit zei, straks kunnen we leuk rokers kijken op de veluwe.. Een uitstervende, verstoten soort.

Omdat als wij ook al niet meer in de buitenlucht mogen roken ze mogelijk reservaten gaan maken waar we nog wel mogen roken. Overigens; minder rokers betekend minder belasting voor de overheid dus die zullen ze wel weer ergens anders vandaan halen. Het voordeel daaraan is dat het dan uit ieders portomonee komt, maar goed, das off-topic (sorry).

Op een NS station sta je op het grondgebied van de NS en is weliswaar wel publiekelijk, maar een gedeelte van de omgeving hoort bij de NS waaronder de perrons. Bushaltes staan op openbaar terrein en daardoor is het niet mogelijk om door de busmaatschapijen hier regels voor op te leggen. Het moet ook niet gekker worden! In de buitenlucht niet iets legaals mogen doen als roken. Ik hoop voor de rokers dat er niet teveel extra regels bijkomen voor dit soort "onzin"

omdat het geen openbare ruimte is.

Omdat het geen afgesloten ruimte is. Op het station slaat eigenlijk ook nergens op om bij een paal te moeten roken. Overigens rook ik niet.

Miischien omdat er ook voortdurend uitlaatgassen van auto's en bussen gehapt worden... nee, ik rook niet, maar je moet ook niet overdrijven... Rokers brengen met elkaar 5,25 miljard euro aan extra belasting binnen (accijns op tabak) Daar mogen ze toch wel iets voor???

WAAR MAG men buiten niet roken dan,niemand krijg dAT VOOR ME KAAR je leeft in een vrij land

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100