Kan je als Nederlander auto kopen in Belgie als je daar woont?

Het klinkt als een stomme vraag, maar kan je een auto kopen in Belgie als je daar een kamer gehuurd hebt?

Ik ga in Belgie studeren en dacht aan kopen van een auto voor gebruik.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
5.8K
LeonardN
6 jaar geleden
Ga je hem ook nog gebruiken? Want dan is het van belang waar je ingeschreven staat, maar dat is niet echt je vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag overal een auto kopen, al is het in Rusland. Waar het om gaat is waar je als inwoner ingeschreven staat. Dat land bepaalt nl. de regels die je verder moet volgen over invoerrechten, auto op naam zetten etc.

Antwoorden (2)

Als je in België woont dan heb je je dus ingeschreven bij de gemeente. De gemeente in België vraagt om een bewijs van uitschrijving vanuit Nederland. Pas dan wordt je ingeschreven in België. Nu mag je geen Nederlandse auto op je naam hebben maar mag je een Belgische auto kopen en op je naam zetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Je mag in elk land een auto kopen ongeacht waar je ingeschreven staat, dit is dus een heel vreemd antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag een auto kopen, klopt. Maar hij zegt voor gebruik. En voor gebruik moet je toch echt ingeschreven staan in België.
LeonardN
6 jaar geleden
Ongeacht waar je gebruikt of woont mag je overal kopen. Dat is de vraag lijkt me.
Ja hoor, het maakt in zijn geheel niet uit waar je een auto koopt.

Toegevoegd na 12 uur:
Wat handig is, is een auto kopen in het land waar je ingeschreven staat, dan hoef je de auto niet over te schrijven.