zijn er bij zaventem net zo'n mogelijkheden als in Amsterdam om hotel en parkeren te combineren?

in Amsterdam kun je een hotel nemen, daar je auto gratis parkeren en je met een shuttle naar Schiphol te laten brengen. dat is makkelijk, geen stress en goedkoper dan parkeergeld betalen/. kan dat in brussel ook?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
jc54
6 jaar geleden
En hoe lang kan je dan gratis parkeren bij dat hotel?

Het beste antwoord

Dat heb je goed aangevoeld. Verschillende hotels bij Brussels Airport bieden dat soort Park, Sleep & Fly parkeerfaciliteiten aan.

Ik verduidelijk voor de lezers eerst even de algemeenheden.
Vaak zijn het hotels in de buurt van grote luchthavens als Schiphol, Brussel, Düsseldorf en Keulen die Park, Sleep & Fly arrangementen aanbieden. Ook bij verafgelegen vliegvelden als Frankfurt en Parijs boek je eenvoudig een parkeerarrangement, waardoor het meteen een stuk aantrekkelijker wordt om via deze luchthavens te reizen.
Verder kun je parkeren, slapen en vliegen vanaf Eindhoven, Rotterdam, Weeze en Charleroi.[...] Bij Groningen Airport en vliegveld Maastricht zijn er geen hotels die parkeerarrangementen aanbieden.

Een Park, Sleep & Fly arrangement is (wat logies betreft) meestal geldig voor één overnachting in een tweepersoonskamer. Hoe lang je je auto dan mag parkeren verschilt per hotel: vaak twee tot drie weken. Blijf je (d.w.z. de auto) langer, dan moet je bijbetalen. Afhankelijk van het hotel zijn ook ontbijt, wifi en het gebruik van andere faciliteiten inbegrepen.
Grote luchthavenhotels die niet op loopafstand van de terminal liggen, hebben meestal een gratis shuttle-bus die je bij de vertrekhal afzet. Let op of deze service ook in de vroege ochtend beschikbaar is en of de pendelbus je bij aankomst ook oppikt. Soms moet je op eigen kosten met de bus of per taxi bij de terminal zien te komen.

De kosten van een Park, Sleep & Fly arrangement zijn afhankelijk van het hotel en de dag waarop je wilt verblijven. Bij sommige vliegvelden (zoals Brussels Airport oftewel Zaventem) zijn hotels in het weekend goedkoper, terwijl je bij andere luchthavens dan juist duurder uit bent.
https://www.melookyoubook.com/tip-boek-een-park-sleep-fly-arrangement/

Uit de pagina specifiek over het parkeren bij Brussels Airport citeer ik deze informatie:
“Doordeweekse overnachtingen zijn over het algemeen een stuk duurder dan op vrijdag, zaterdag of zondag. In het weekend zijn er meestal wel tweepersoonskamers te vinden voor minder dan € 100; bijvoorbeeld bij Van der Valk Brussels Airport of het Parker Hotel. Op Booking.com https://www.booking.com/searchresults.html?iata=BRU&aid=357999 kun je Park, Sleep & Fly arrangementen vinden bij andere hotels door te kijken bij ‘Kamertype’.”
Bordensteker