Hoeveel zal deze snorscooter ongeveer nog waard zijn?

Ik ben van plan om een snorscooter van iemand over te nemen. Snorscootertje (baotian) is 9 maand oud en heeft zoeen 1200km. Het is een chinees retro, dus reken maar op een nieuwprijs van +-1200. Verder ziet hij er nog goed uit en geen beschadigingen of dergelijke. Ik zelf dacht aan een bedrag van 800 euro. Is er iemand die mij kan helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De waarde van de door jouw genoemde scooter zal, bij een nieuwwaarde van 1200 euro, nooit boven de helft uitkomen. Feitelijk is een scooter al meteen de helft van de nieuwwaarde op het moment dat je hem start (heel cru gezegd). Omdat hij binnen een jaar verkocht wordt en rond de 1000 kilometer zit, zou je kunnen beginnen met 400 euro te bieden. Meer dan 600 euro moet je niet betalen. Dat is écht te duur.

De chinese scootertjes krijgen vaak technische problemen zo rond 1 jaar. Vooral electrisch is het maar zozo. Meestal beginnen de problemen bij draadbomen. En schakelaars. Uitzonderingen daargelaten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100