Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet de Duitse rijkswaterstaat?

Ik was met een vriend en zijn ouders naar Duitsland gegaan, we gingen die dag naar leer, op eenngegeven moment zagen we ver voor ons een oranje busje rijden, mijn vriend zei dat dat buse van de Duitse rijkswaterstaat was, naar ik heb het opgezocht en ik vondt alleen dingen over de Nederlandse rijkswaterstaat, dus weet iemand hoe de rijkswaterstaat in Duitsland heet?, of dat die er überhaupt wel is?,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Autobahnamt.

Daarvan zijn er een of meerdere prr Bundesland, aldus Wikipedia.
(Lees meer...)
Computoon
6 jaar geleden
De Nederlandse Rijkswaterstaat beheert en ontwikkelt de hoofdwegen, hoofdvaarwegen en hoofdwatersystemen.
Er bestaat geen soortgelijke dienst in Duitsland.
Het meest hierop lijkt de Autobahnmeisterei (AM), specifiek gewijd aan het onderhoud van snelwegen.
In zeldzame gevallen zijn er zogenaamde Brückenmeistereien, die vooral zorgen voor het behoud, de controle en de bouw van kleine bruggebouwen. Indien als gevolg van besparingsinspanningen een wegenonderhoudsbedrijf wordt samengevoegd met een onderhoudsdepot op een snelweg, wordt dit een 'Mischmeisterei' of 'Straßen- und Autobahnmeisterei " (SAM) genoemd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarnaast is de Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung des Bundes (WSV) verantwoordelijk voor het onderhoud van de waterwegen en bijbehorende faciliteiten, de sluizen en de scheepsliften.

Toegevoegd na 24 minuten:
Hier zie je de oranje busjes:
http://autobahnmeistereien.de/
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding