Ik vind de NS OV-fiets een goede fiets, kan iemand mij vertellen welke soort fiets dat is?

of iets soortgelijks..
Ik kom namelijk dur uit door telkens gebruik te maken van de ov fiets.
Het is een simpele doch sterke fiets.
Hiervoor heb ik een Batavus (stadsfiets achtig) gehad, wat iets te dun was voor hoe ik omga met fietsen ;). En daarna een Altec en die was binnen de kortste keren helemaal kapot.
Ik hou er niet van, of eerder ben er gewoon nu niet zo van, om telkens een fiets op te knappen. Wil iets sterks maar niet al te duur. Veel geld heb ik helaas niet, anders was het makkelijk om een keuze te maken (op zich).
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
2.1K

Antwoorden (1)

Het is een fiets van Bikes2go.
Bikes2go is een Nederlands bedrijf dat zich heeft toegelegd op de assemblage en verkoop van kwaliteitsfietsen en onderdelen onder eigen merknamen.
Sinds 2008 levert dit bedrijf duizenden OV-fietsen fietsen per jaar aan de Nederlandse Spoorwegen.
Na vier jaar worden de fietsen gerecycled:
https://youtu.be/5-0UBh9mH2k
Het klopt dat het uitstekende fietsen zijn. Zelfs kritische reizigersorganisatie Rover kon geen verbeterpunten verzinnen rond de fiets.