Is een Bovag koopovereenkomst geldig als de datum verstreken is?

Ik heb een koopovereenkomst van een Bovag garage met als datum: 05-11-2017 en geldig tot: 05-11-2017.
Dus eigenlijk maar 24 uur.
Kan ik daarom de overeenkomst annuleren als de koop nog niet heeft plaats gevonden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als u nog niet getekent heeft.
tinus1969
6 jaar geleden
DE koop heeft plaatsgevonden, maar de levering blijkbaar niet (je hebt de auto nog niet?)
TurfGraver
6 jaar geleden
Als er getekend is (gekocht dus) maar nog niet geleverd kun je anuleren.
Kost wel 15% van aankoopwaarde.
(Zie achterkant koopovereenkomst )
TurfGraver
6 jaar geleden
Info
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%2520en%2520voorwaarden/Voorwaarden-auto-koop,-reparatie-en-onderhoud-web-A4-mrt-2017.pdf&ved=0ahUKEwiqlaGf7IHYAhUJmrQKHZf1AGsQFgggMAI&usg=AOvVaw0FUBKkM0zH-4aLXkcJ7cxm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
24 uur geldig, lijkt mij geen koopovereenkomst maar een offerte.
TurfGraver
6 jaar geleden
De aanbod (voorwaarden, prijs e.d.) is dan ook maar 24uur geldig.
Getekend is het een koopovereenkomst.

Antwoorden (1)

U bent een maand gelden bij de Bovag garage geweest. Daar is een document met prijsopgave en voorwaarden opgemaakt betreffende de auto dit u op het oog had.
Deze overeenkomst was maar 24 uur geldig. U had dus 24uur de tijd om te beslissen, meestal wordt een langere tijd aangehouden, 24 uur is el erg dwingend.
De geldigheid van 24uur betekent ook dat de aanbieder de prijs binnen deze termijn niet mocht wijzigen in zijn eigen voordeel en de auto ook niet aan een ander mocht verkopen.
Uit de vraag blijkt niet dat u iets getekend hebt of een aanbetaling hebt gedaan.
Na een maand hebt u niets van de garage gehoord? Manen zij u niet aan?
Dan hebt u geen koopovereenkomst gesloten maar is er een offerte opgemaakt die niet meer geldt.
U hebt geen enkele verplichting ten opzichte van de garage. De garage ook niet ten opzichte van u.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geachte mevrouw/heer, Dank voor uw bericht. Er staat wel op dat het een koopovereenkomst met een nummer is.
Dan: datum en geldig tot.
Dat is dezelfde datum. Op de koopovereenkomst staat de aan te kopen occasion auto en de door mij in te ruilen auto.
Er staat geen datum van aflevering op.
Ik heb ook niet getekend en geen aanbetaling gedaan.
Maar is de koopovereenkomst wel rechtsgeldig ook al staat er geen handtekening op? De auto was nog niet klaar voor gebruik, vandaar de late aflevering.
Maar indien mogelijk wil ik toch van de overeenkomst af Mag ik misschien de overeenkomst naar u mailen zodat u het beter kunt beoordelen? Met vriendelijke groet,
Vincent
TurfGraver
6 jaar geleden
Als u niks getekend hebt zou ik ze bellen en bedanken voor het aanbod (want meer is het dan niet) maar dat u er toch niet op ingaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Vincent99, dat mag, als u op mijn plaatje links boven klikt, ziet u rechts een envelopje, Klik erop en de rest wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rechtsgeldig is vrijwel elke mondeling gesloten koopovereenkomst en is in rechte afdwingbaar. Voor de totstandkoming van een overeenkomst gelden regels. De andere partij hoeft alleen maar ja te zeggen om een overeenkomst tot stand te brengen.
Een aanbod moet voldoende duidelijk zijn. Wanneer er een termijn voor aanvaarding en prijs in het aanbod zijn vermeld kan de aanbieder zijn aanbod niet meer wijzigen. Het komt mij voor dat de termijn voor aanvaarding 24 uur was. Het kan bijvoorbeeld mogelijk zijn dat u de papieren mee naar huis wilde nemen om het thuis nog eens rustig door te lezen en te bespreken en u dit binnen 24uur moest laten weten. Na vier weken een tweedehands auto nog niet klaar voor gebruik, hebt u toegestemd dat de Garage tot Sint Juttemis de tijd heeft om een auto rijklaar te maken? Er moet voldoende bewijs zijn dat u de overeenkomst hebt aanvaard.Indien u geen papieren (bv kopieën van identiteitsbewijs of papieren van uw auto) bij de garage hebt achtergelaten, nergens een handtekening hebt gezet of aanbetaling hebt gedaan zal dat moeilijk te bewijzen zijn. (En dat is wederzijds).