Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet mijn kind een e-mailadres hebben als ik een OV chipkaart voor hem wil aanvragen?

Op de aanvraagsite voor een persoonlijke OV chipkaart ( https://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/aanvragen/aanvragen_pkaart/gegevenskaarthouder/ ) staat eerst:
"Vraagt u de kaart aan namens een ander? Bijvoorbeeld uw minderjarige kind? Vul dan de gegevens in van degene die met de kaart gaat reizen"

Vervolgens staat in het formulier een verplicht veld 'E-mail adres *'. Kan ik dus voor een kind zonder e-mailadres geen kaart aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meestal hebben ze er bij zulk soort formulieren geen enkel probleem mee als je toch je eigen email-adres invult.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze gaan er namelijk van uit dat elk kind een email-adres heeft. Aangezien jouw kind niet over een eigen email-adres beschikt, kan je het email-adres van een naaste als officieel email-adres opgeven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kortgezegd:
Nee, men kan gewoon het email-adres van een ouder/verzorger invullen bij zulk soort formulieren, als het kind maar de mogelijkheid heeft om de Inbox van het betreffende email-adres in te kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat "mijn" kind bijna volwassen is.
En door de aanvraag van een OV kaart dus blijkbaar gaat studeren. (lees intelligent)
Hoe wil dit kind dat doen zonder eigen mailadres?
Studeren zonder dit soort zaken lijkt mij al lastig genoeg.

bijna 90% van de studies gaat digitaal. Zelfs het inleveren en terug ontvangen van huiswerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding