het nummerplaatje van mijn scootmobiel is niet goed zichtbaar, is dat een probleem?

er zit namelijk een stang precies voor het nummer.
het merk is Calypso, alle scootmobiels van dit merk hebben zo`n stang.
maar dat is toch vreemd?

Toegevoegd na 11 minuten:
het is overigens een Calypso 3 Mobility

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
2.9K

Het beste antwoord

Het is geen probleem dat het plaatje op een scootmobiel niet goed zichtbaar is. Het is namelijk geen kentekenplaat maar een registratieplaatje van de verzekering.
Vanaf 2016 is het verzekeringsplaatje vervangen door een verzekeringssticker. Deze heeft dezelfde juridische status als het blikken plaatje, alleen kunt u een sticker makkelijker bevestigen . Deze sticker plakt u eenvoudig op de plaats van het plaatje. Het moet wel te zien zijn dat het aanwezig is, maar het hoeft niet van een grote afstand gelezen kunnen worden, zoals bij het flitsen van een kentekennummer.
Een sticker heeft dezelfde juridische status als het blikken plaatje, het is het bewijs dat de scootmobiel minstens W.A.- verzekerd is. (Is in Nederland wettelijk verplicht).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor het antwoord!