Hoe krijg ik vocht uit mijn achterlicht van de auto?

Achterlicht heeft al vanaf aankoop soms vocht aan de zijkant.
Het vreemde is dat deze vocht af en toe voorkomt en dus ook weer verdwijnt.
Dat proces gebeurt ook wanneer de auto gewoon stilstaat.

Verder zit het na een flinke reparatie van de bumper ook bij mijn voorlichten.
Echter ga ik hiermee gewoon terug naar de monteur.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
12.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Vermeld even het merk en type... het probleem (en dus ook de oplossing) verschilt vaak per type auto.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil mijn achterlichten zelf verhelpen, wat betreft de voorlichten, laat ik het door hem uitzoeken.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@NoteToSelf
Soms kun je dingen eenvoudig oplossen en is de moeite om naar de monteur overbodig. Bovendien kan het hier geschrevene ook weer door anderen gebruikt worden (kennisdeling)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ozewiezewoze
peugeot 108

Antwoorden (1)

Haal de desbetreffende lamp uit de auto.
Neem de afdekplaatjes aan de achterkant van de lamp en wikkel deze in een handdoek en leg hem bij de verwarming.

Na een aantal dagen zal het vocht verdwenen zijn.

Plaats daarna de lamp terug en zorg daarbij dat de afdekplaatjes goed terug worden gezet.
Bij mij auto (geen Peugeot) heeft het ook geholpen om de rubber afdekring goed in te smeren met vaseline. Ik weet niet of dat bij jouw auto ook van toepassing is.