Mag je een claxon op je fiets monteren zonder een boete te krijgen als je hem niet gebruikt?

Ik heb op school een flacon gekregen en wou hem op mijn fiets maken voor de gein (de vraag is al geplaatst maar 1 zij van wel en 1 van niet, en er staat niet over boetes)

een jaar geleden
in: Fietsen
1.9K

Antwoorden (2)

Ja, je mag hem wel op je fiets monteren, mar je mag hem op de openbare weg niet gebruiken.
een jaar geleden
JensSpijker
een jaar geleden
Fijn om te weten, bedankt.
Nee, het is niet toegestaan om een claxon op je fiets te monteren. Volgens de Wegenverkeerswet is het verboden om een claxon op een fiets te monteren, ook als je deze niet gebruikt.
10 maanden geleden