Mag je een electrische fiets liggend vervoeren ??

Iemand vertelde me dat je een electrische fiets niet/nooit liggend mag vervoeren, het zou de batterij/accu beschadigen.
Ik verschil hier in van mening omdat het niet om een accu met loodplaten gaat, dus niet kan lekken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
13.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
al zou je hem op ze kop vervoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL Monaliza ;)

Het beste antwoord

Om veiligheidsredenen zijn er geen fietsaccu's met vloeisbare acde in. Het zijn allemaal of gelgevulde onderhoudsvrije batterijen of het is een pakket batterijtjes aan elkaar verbonden.
U kan dus die fiets veilig vervoeren in wat voor positie ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals je zelf al zegt ligt dat aan de accu.
De meeste fiets accu's bestaan tegenwoordig uit een lading kleine accucellen, vergelijkbaar met oplaadbare batterijen. Dan kan je ermee doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tnx Jackd
Als je op zeker wil spelen wat betreft de batterij wanneer de fiets neerligt tijdens het vervoer, dan zou ik deze er eerst uithalen eer ik de fiets neerleg