Er vanuit gaande dat je alleen de grote luchthavens voor passagiersvervoer bedoelt, is dat vanaf de Belgische grens gerekend Köln-Bonn. Mogelijk is Düsseldorf net wat praktischer, ligt eraan waar in België je woont.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aangezien Maastricht-Aachen Airport (Aachen = Aken) voor een deel Duits is en ook Belgisch(!) trouwens, ligt deze luchthaven het dichtst bij België.

"In 1992 werd de Belgische stad Tongeren aandeelhouder van de luchthaven, twee jaar later volgt de Industrie- und Handelskammer Aachen als aandeelhouder. Hun belang werd zo groot dat in oktober 1994 de naam werd gewijzigd in Maastricht-Aachen Airport (MAA)." (bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jodokus52, ik vermoed dat de vraagsteller doelt op een luchthaven die daadwerkelijk in Duitsland ligt, omdat daar de vliegtarieven vaak wezenlijk lager zijn. Dat geldt niet voor MAA.