Wat voor nut hebben die stickers op veel lantaarnpalen langs de snelweg?

Dit is een band die om de paal heen zit die is opgedeeld in vier horizontale banen. Het zijn niet echt fel refelecterende kleuren ofzo. Als ik het me goed voor de geest haal iets van rood-paars-geel-groen. Ik schat dat elke baan zo'n 10cm hoog is ofzo. Ik ken ze in ieder geval van langs de A12

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Drenthe heb je ze ook die zijn van het Drenthepad en van de Pieterpad route.

Het beste antwoord

" de A12, ook wel de Regenboogroute genoemd vanwege de vier karakteristieke landschapstypen waar de A12 doorheen loopt. Stad (rood), mozaïek (paars), wei (lichtgroen) en bos (donkergroen).
Om deze snelweg als Regenboogroute herkenbaar en samenhangend te maken als één route van Den Haag tot de Duitse grens, wordt de A12 voorzien van 1650 regenboogbanden rondom lichtmasten. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het geeft de Regenboogroute inderdaad aan. Wat het nut precies is, dat we weten dat we op de Regenboogroute rijden, dat is nogal onduidelijk. Duidelijk is wel, dat het aanbrengen van de stickers nogal wat heeft gekost: 120.000 euro. Ieder moet voor zichzelf maar bepalen, of hij dit goed besteed geld vindt of niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zestienhonderdvijftig lantaarnpalen met kleurenstickers - langs de A12
Er is zelfs een organisatie voor in het leven geroepen: Routeontwerp: iedere snelweg zijn eigen identiteit
Vanwege de hoge kosten en het commentaar komen dergelijke stickers niet langs de A27 en de A4, die respectievelijk tot Panoramaroute en Deltaroute worden omgetoverd. De A2 wordt trekvogelroute

Dus snelwegen met een naam