Hoe oud moet je minimum zijn voor Scooter rijlessen te volgen ?

Ik zou graag Scooter- rijlessen gaan volgen, maar ik weet net zeker vanaf welke leeftijd dat kan.

(Ik ben 16 jaar)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
5.2K

Antwoorden (2)

Je mag al voor je 16e jaar beginnen met rijles, je praktijkrijexamen mag je op je 16e jaar doen.

------ -Vanaf je zestiende verjaardag mag je met een bromfiets, scooter, snorfietbrommobiel rijden. Een rijbewijs Am is dan wel verplicht.
En dat begint met Scooterrijles. Je begint met het zelfstandig behalen van het scooter theoriecertificaat. Je mag pas praktijk examen doen als je in het bezit bent van je theoriecertificaat.

Daarna beginnen de praktijklessen bij scooter rijopleidingen en doe je vervolgens het scooter praktijkexamen ofwel verkeersdeelneming. Je scooter rijbewijs of bromfiets examen halen is geen scooter certificaat maar een echt scooter rijbewijs. Ons advies: begin op 15,5 jaar met je bromfiets theoriecertificaat te halen en plan ruim voor je 16e jaar je scooterpraktijkexamen. Als je dan 16 jaar bent kun je gelijk je scooter praktijk examen doen. -------

Toegevoegd na 16 uur:
Ter verduidelijking:
" En dat begint met Scooterrijles. Je begint met het zelfstandig behalen van het scooter theoriecertificaat. "
Scooterrijles begint met het behalen van het theoriecertificaat . Dat kan voor je 16 e jaar.
Op de openbare weg lessen mag op je 16e jaar.

Toegevoegd na 16 uur:
Ter verduidelijking:
" En dat begint met Scooterrijles. Je begint met het zelfstandig behalen van het scooter theoriecertificaat. "
Scooterrijles begint met het behalen van het theoriecertificaat . Dat kan voor je 16 e jaar.
Op de openbare weg lessen mag op je 16e jaar.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord
16 jaar.

"Hoe oud moet ik zijn om brommer te mogen rijden?
Om op een bromfiets te mogen rijden moet je minimaal 16 jaar oud zijn.

Wil je je bromfietsrijbewijs halen? Dan doe je eerst theorie-examen. Als je bent geslaagd kun je rijles bij een rijschool nemen. Je krijgt je rijbewijs als je daarna met succes een praktijkexamen aflegt bij het CBR. Je mag al vanaf 15,5 jaar theorie-examen doen.

Vanaf 16 jaar mag je rijlessen volgen en praktijkexamen doen.

Met een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) heb je geen apart rijbewijs bromfiets nodig. Je hoeft dan geen examens te doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord