welke auto heeft het minst maandelijkse kosten?

Ik ga voor het eerst een eigen auto kopen maar heb er zelf niet zoveel verstand van. Heeft iemand een idee welke auto's maandelijks niet zo duur zijn?

Toegevoegd na 15 uur:
Ik ben op zoek naar aan auto niet duurder dan €750.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met het laagste kenteken gewicht de laagste houderschapsbelasting vaak dan een kleine motor laag benzine gebruik . En ja de afschrijving van een auto is de hoogste kosten post. (Dus de waarde vermindering ) maar de goedkoopste hebben weer mogelijk hoge rep kisten globaal koop een auto die 5 jaar oud is voor de helft van de nieuw waarde met minder dan 50000 km reeds gereden en dan met garantie. Dus een kleine Aziaat of vaak al duurder de kleinste Europeaan . Denk aan auto delen ( we go of green wheels ) als je niet dagelijks je auto gebruikt . Want de auto van een ander heeft de minste kosten
paulus811
7 jaar geleden
Belangrijk is welke eisen je stelt. Hoeveel km per jaar ga je rijden, is het voor een gezin of alleen, zijn prestaties en/of image van belang etc etc.

Antwoorden (3)

Afhankelijk van je budget, naar een dealer stappen en een leuke tweede hands -inruil- auto uitkiezen. Bij een beetje bekende dealer kun je uitgaan van een wagen die goed bekeken en geserviced is, benodigde reparaties uitgevoerd zijn. In je netwerk kan je informeren naar ervaring vwb dealers en zelfs kleine garages, deze hebben regelmatig een tweedehands auto te koop.

De minst maandelijkse kosten is moeilijk, want een nieuwe auto is waanzinnig duur, maar heeft natuurlijk amper maandelijkse kosten , wel verzekering en eventueel aflossing , maar geen rare grote kosten als een kapotte versnellingsbak of een set nieuwe banden.

Een tweedehands auto kopen is prima, alleen wel afhankelijk van de vorige eigenaar en de verkoper nu. Zoals gezegd via een dealer is dat geen punt, normaal gesproken, maar bij een particulier moet je toch geluk hebben, is de verkoper/vorige eigenaar eerlijk of alleen maar uit op winstbejag/geld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Nieuwe auto is al te koop vooronder de 10.000 euro
De goedkoopste auto in aanschaf en in maandelijkse kosten is een oud klein autootje op benzine. Die koop je voor minder dan 1000 euro, dus weinig of geen maandelijkse kosten voor rente of afbetaling.

Een auto van ± 700 kg kost per maand ± 15 euro wegenbelasting. Hoe zwaarder (groter) de auto, hoe meer wegenbelasting je betaalt.

Bij oude auto's is het niet de moeite waard om volledig casco te verzekeren, dus beperk je tot de verplichte wa-verzekering. Zeker als dit je eerste auto is. Na een aantal jaren schadevrij rijden gaat je premie flink omlaag en op een gegeven moment is voor een oudere auto met een lage dagwaarde het verschil tussen alleen wa-verzekering en volledig casco-verzekering nog geen 2 euro per maand. Dan is het ineens wel de moeite waard om casco te verzekeren!

Koop je een nieuwere auto met hogere dagwaarde, dan kan het wel interessant zijn om casco te verzekeren. Je betaalt daar dan flink meer premie voor, zeker de eerste jaren.

Een oude auto kan meer onderhoud nodig hebben, maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Een auto van 10 jaar oud kan behoorlijk versleten zijn en nu (of over een jaar) toe zijn aan ingrijpende reparaties. Koop je een auto van 15 jaar oud die 2 jaar geleden dergelijke reparaties al heeft gehad, dan kun je daar vaak probleemloos 5 jaar mee rijden (afhankelijk hoeveel je rijdt, natuurlijk).
De reparatie van een oudere auto is vaak goedkoper, omdat de techniek simpeler is. Wat er niet in zit, kan niet kapot. En wat wel kapot gaat, is vaak eenvoudig met een tweedehands artikel te maken.

Let ook op het verbruik van je auto. Als je heel veel wil gaan rijden, is dat extra belangrijk. Ook hierbij is het meestal zo dat een kleine auto zuiniger rijdt dan een grote (zwaardere) auto. Nieuwer is niet altijd zuiniger!

Een krasje of deukje is natuurlijk niet zo mooi. Maar als de auto verder technisch en motorisch in orde is, kan dat heel interessant zijn. Je betaalt flink minder bij de aanschaf van de auto en als je de auto ziet als vervoersmiddel om jou van a naar b te brengen, heb je er helemaal geen last van.
7 jaar geleden
Dan moet je gaan voor een Suzuki Alto t/m het jaar 2000
Comfortabel, zuinig, licht en in die tijd vlg de consumentenbond de beste koop.
Reparaties zijn goedkoop en onderdelen in overvloed bij de sloop want het was een bestseller.