Waarom maakt het stuur van een bus soms een brommend geluid?

Vroeger viel het me op dat de sturen van veel oude bussen van Den Oudsten (voorm. bus-bouwer uit Woerden) soms een brommend geluid maakte. Dit was hoorbaar net nadat de chauffeur een weg was ingeslagen en het stuur weer terugdraaide. Waar wordt dat geluid door veroorzaakt?

7 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Het brommende geluid dat het stuur van een bus maakt, is meestal het gevolg van een defecte stuurkolom. Dit kan komen door slijtage of door een ongeluk. Om het probleem op te lossen, is het belangrijk om de stuurkolom te laten repareren of vervangen door een professionele monteur.
Bronnen:
2 maanden geleden