Auto is gevonden door de politie 1,5 mnd gelede 3 weken na de diefstal. Is mij niet gemeld. Kan ik schade verhalen en hoe bij de politie?

Ik heb een auto moeten huren veel langer dan nodig is. Verzekering betaalt alleen periode van 1 maand. nu dus 2 maanden na de diefstal, dus 1 maand meer kosten. Fout politie, had moeten melden dat auto terug was en na 3 dagen sporenonderzoek vrij moeten geven. Wie betaalt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Stuur een brief naar de politie met als onderwerp "klacht en schadeclaim". Vertel waarom je vindt dat ze zijn tekort geschoten in hun zorgplicht en/of onrechtmatig hebben gehandeld. Specificeer de kosten die je hebt gehad door hun nalatigheid. Neem ook een bedrag op voor de waardevermindering van je auto (die is immers ouder geworden) gedurende de periode dat je hem niet hebt kunnen gebruiken. Je wordt vervolgens uitgenodigd voor een gesprek, waar bij zij (als het goed is) tot een vergelijk proberen te komen. Dit kan overigens ook betekenen dat ze je uitleggen (proberen te overtuigen) dat de politie geen verwijt treft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100