Gewoon voor een Yuasa gaan (voor jouw fiets YTX9-BS onderhoudsvrij). Niet altijd de goedkoopste accu (denk zo 40 tot 50 euro), wel altijd de beste, en een goede accu in een motorfiets is toch echt wel belangrijk. Je kunt er misschien nog wel 10-20 euro op besparen, maar waarom zou je :) Die Yuasa's hebben gewoon een goede prijs-kwaliteitverhouding, blijven lang goed, kunnen tegen een stootje, hebben relatief weinig last van warmte of kou en zijn zelfs als ze verwaarloosd zijn nog weer redelijk op te wekken met een Optimate lader.

NB: Ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een tevreden klant :)

Toegevoegd na 42 seconden:
Overigens makkelijk verkrijgbaar, zo'n beetje iedere motorzaak zal deze accu in voorraad hebben of makkelijk kunnen bestellen (bel even van tevoren) en je kunt 'm ook gewoon online kopen natuurlijk.