Hoe vrijblijvend is een proefrit in een auto?

En is dit altijd gratis, of worden er toch ook wel eens andere voorwaarden aan gesteld?

Toegevoegd na 12 minuten:
Reden waarom ik mijn vraag stel; Vaak zie je reclames op televisie of op internet waar dan bij staat 'maak nu vrijblijvend een proefrit!" En juist omdat dit woord er in staat ging ik er over nadenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.2K

Het beste antwoord

Een proefrit is altijd gratis, maar vaak heb je wel een eigen risico bij schades. Maak je schade door eigen schuld, dan is de proefrit ineens niet gratis meer.

Ook zijn er soms acties, zoals BMW onlangs had, waarbij je de auto meerdere dagen mag uitproberen. Er wordt dan wel verwacht dat je de auto weer volgetankt inlevert.

En hoe vrijblijvend een proefrit ook is, de verkoper zal wel een psychische druk proberen uit te oefenen om jou de auto te laten kopen. Het kan dus minder vrijblijvend aanvoelen dan het in werkelijkheid is.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, goed antwoord

Andere antwoorden (3)

normaal is een proefrit vrijblijvend
tenzij anders afgesproken of dat het in een formulier staat dat je moet tekenen voor je de proerit gaat maken

lees daarom altijd goed de kleine letters alvorens iets te tekenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een proefrit met een auto hoort gratis te zijn waarom zou je anders een proefrit willen maken dan anders om te proberen of de auto je bevalt.
13 jaar geleden
Geheel vrijblijvend en geheel gratis!
Mits je schade maakt want dan zal je wel een bedrag aan eigen risico kwijt zijn.