Ik heb zojuist een kat dood gereden Wat moet ik doen? Er is schade aan mijn auto! Wie is hier aansprakelijk voor? Kortom een heleboel vragen.

Het eerste geval '' zonde van de kat ''
Ik reed om de weg en ineens hoorde ik ''baf'' en hoorde het een en ander aanlopen aan de auto. Daarna keek ik naar mijn auto die was beschadigd. Wie is hier de dader die we aansprakelijk kunnen stellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je moet doen? Eerst lijkt mij de kat checken en oprapen en naar de dierenarts brengen. Tenzij je inderdaad zeker weet dat het dier dood is. Jij zelf zult voor je schade moeten opdraaien. Voor zover ik weet is het niet te verhalen. TENZIJ je weet wie de eigenaar is van de kat, dan is het een andere kwestie. Is het een kat met onbekende eigenaar, zul je zelf voor de kosten opdraaien en is het afhankelijk van je verzekering, all risk of niet ... en dan nog, hoeveel hoger wordt je premie als je claimt. Daar moet je even over informeren bij je tussenpersoon. Soms is niet claimen beter, is mijn ervaring. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100