heb je een rijbewijs nodig als je met een pitbike in een buurt met wijnig politie rijd of eigen terein?

mag je een een buurt rijden met weinig politie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
2.7K
Erna55
8 jaar geleden
Mag je in een buurt rijden met weinig politie .... , wonderlijke vraag.
Wanneer iets verboden is, dan is het ook verboden als er weinig politie is. Je mag ook niet inbreken in een wijk met weinig politie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal mee eens @Erna55

Het beste antwoord

Een pitbike is een motorfiets en zal gekentekend moeten zijn om op de openbare weg te mogen rijden en je hebt er inderdaad een rijbewijs voor nodig.
Alleen op de crossbaan en op eigen terrein heb je geen rijbewijs nodig.
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (1)

Ook al is er helemaal geen politie in de buurt dan mag je nog niet zonder rijbewijs of kenteken met zo'n ding rijden. Dit mogen of niet mogen is niet afhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van politie. Bedenk ook dat als je zonder, aan alle wettelijke eisen te voldoen op zo'n ding op de openbare weg rijd, je niet verzekerd bent.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
thx