Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verplicht om een origineel kentekenbewijs bij je te hebben voor het reizen naar het buitenland met een huurauto?

Ik heb een huurauto, en wil binnenkort naar Duitsland gaan.
Daarom vraag ik me af of het voldoende is om met een kopie van een kentekenbewijs te rijden in het buitenland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een kopie is in dit soort gevallen gelijk aan wc-papier. Je hebt altijd de originele delen bij je, behalve het overschrijvingsbewijs (die moet je altijd thuis hebben liggen). Thuis bewaren
De tenaamstellingscode of bij een papieren kentekenbewijs het Overschrijvingsbewijs (deel II of het vroegere kopie deel 3) moet u thuis op een veilige plaats bewaren. Deze heeft u nodig als u uw voertuig gaat verkopen.
paulus811
9 jaar geleden
En kijk nog even goed in de voorwaarden of je er mee naar het buitenland mag, dat is niet vanzelfsprekend.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja

Op weg met het kentekenbewijs
Als u rijdt op de weg, moet u uw kentekencard bij u hebben. De politie kan erom vragen. Heeft u (nog) een papieren kentekenbewijs, dan moet u het Voertuigbewijs (deel IA of het vroegere deel I) en het Tenaamstellingsbewijs (deel IB of het vroegere deel II) bij u hebben.

Toegevoegd na 53 seconden:
Thuis bewaren
De tenaamstellingscode of bij een papieren kentekenbewijs het Overschrijvingsbewijs (deel II of het vroegere kopie deel 3) moet u thuis op een veilige plaats bewaren. Deze heeft u nodig als u uw voertuig gaat verkopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus niet alleen in het buitenland, maar net zo goed in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou graag een argument bij de min zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
MrTomaat het gaat om een huurauto, en je eindigt met je verhaal de verkoop van je voertuig.
Met het oude systeem kreeg je ene kopie mee, omdat je met die originele papieren de auto zo op je naam kon zetten.
Met het nieuwe kleine plastic kaartje kan dat niet. Je hebt namelijk bij de overschrijving een unieke code gekregen die mee moet bij overschrijven.

een verhuurbedrijf kan het origineel dus gewoon bij de autopapieren laten.
NB Let op!!! vergeet de groene kaart niet mee te nemen naar het buitenland!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing