Wie zal hier voorrang hebben?

Laatste vraag in de serie. In de toekomstige tijd gesteld, want deze kruising moet nog worden gemaakt.

Uit zuidelijke richting ("van onderaf") komen een auto en een fietser. De auto wil naar het oosten ("naar rechts", cq rechtsafslaan), de fietser wil naar het noorden ("naar boven", cq rechtdoor).

De weg die van west naar oost loopt ("van links naar rechts") is een voorrangsweg, zoals nog net te zien is aan de haaientanden.

Wie gaat voor, de auto of de fietser?

Toegevoegd na 3 dagen:
De fietser fietst de officiele route, dus via de rode vlakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk de fietser, rechtdoorgaand verkeer gaat altijd voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De fietser heeft voorrang,
rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regels waaraan een weg moet voldoen inclusief de daarbij behorende (veiligheidsregels) zijn vastgelegd door het CROW iov Rijkswaterstaat.
Hierdoor is een antwoord geven niet zomaar mogenlijk. Stel hem bij een infocentrum van je gemeente en ik denk dat die als wegbeheerder zo een duidelik antwoord voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft rijles gehad, dus het MOET mogelijk zijn, voor iedere verkeersdeelnemer, om een antwoord te geven op deze vraag. Als dat niet mogelijk is, schort er iets aan ons verkeersonderwijs cq onze rijlessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk maar dan wel als je weet welke bebording/belijning er is aangebracht.
Op de tekening meen ik te zien dat er van noord naar zuid en vv belijning op het fietspad is aangebracht. Kan alleen niet zien welke. Algemeen gaat rechtdoor voor afslaand.
Fietser heeft voorrang die gaat rechtdoor, auto is afslaand verkeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangezien recht doorgaand verkeer op dezelfde weg voorrang heeft zal de fietser voorrang hebben op het afslaande verkeer wat op de zelfde weg zit ongeacht het soort kruising ,tenzij het door tekens of borden op de weg anders aangegeven word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de fietser als je logies nadenkt