Nee. Althans niet voor zover bekend. Onderlinge prijsafspraken zijn verboden. De mededingingsautoriteit ziet hierop toe en kan bij overtreding hoge boetes opleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SnakeEye
8 jaar geleden
Hoe kan het dan wezen dat de verhoudingen van de brandstofprijzen en een vat ruwe olie niet overeenkomen ? Wordt de prijs van brandstof aan de pomp niet kunstmatig hoog gehouden ?
tinus1969
8 jaar geleden
Zie je andere vraag (http://www.goeievraag.nl/vervoer/overig/vraag/583454/waaruit-bestaat-bedrag-brandstofprijzen) de prijs van benzine wordt maar deels bepaald door de prijs van ruwe olie.
Het grootste deel is accijns (belasting), die is constant. Het voordeel is, dat de benzineprijs ook maar weinig stijgt als de prijs van ruwe olie stijgt.