Kan ik een pakket in NL traceren waarvan barcode onbekend is bij PostNL?

Hoi hoi,

Ik heb een pakket besteld (van China) met als barcode RF094400101CN
Op de Chinese postcarrier website laten ze zien dat hij in de vliegtuig naar Nederland is gezet het pakket.

Echter, kan ik hem via PostNL niet traceren.

Als ik bij de verzender navraag, zeggen ze dat hij richting NL is gekomen en daardoor/daarna ontraceerbaar is voor hun (via China Post Air Mail).

Ze zeggen dat ik zelf met de post carrier hier contact dien op te nemen. Maar er zijn verschillende postorder bedrijven (van UTS tot TNT tot DHL) ik heb bij al deze bedrijven geprobeerd om het via de website te achterhalen waar dit pakketje blijft, maar al deze websites geven aan dat de barcode ongeldig/onherkenbaar is (voor hun).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met die tracklist zelfs niet duidelijk van welk vliegveld naar welke bestemming is vervoerd. Zou dus ook zomaar in een container op een schip kunnen zitten op in China in een loods kunnen liggen...
dudemeister
8 jaar geleden
het kan ook zijn dat ie on hold staat bij de douane ivm inklaren / steeksgewijs onderzoek
hij zal uiteindelijk wel op jouw stoep belanden - met of zonder toeslag

Antwoorden (1)

Het RF-nummer zal het pakketnummer zijn dat gebruikt wordt door de Chinese expediteur. Daar kunnen Nederlandse expediteurs niets mee doen.

TNT heeft (o.a. voor het sorteerproces) pakketnummers nodig in een reeks van haarzelf, hetzelfde geldt voor bij DHL, DPD en andere expediteurs.

Je kunt pas verder zoeken als je weet welke expediteur het pakket hier gaat uitleveren. Dat zou de Chinese leverancier je toch moeten kunnen vertellen want 'vanzelf' komt het pakket niet bij je thuis.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi hoi, Hij doet er best lang over onderweg met het vliegtuig, vandaar mijn vraag. Dit is de laatste status: 2015.10.14 09:28 (GMT-7): In transit (shipped by air)
2015.10.12 08:08 (GMT-7): Departure from outward office of exchange
2015.10.11 12:56 (GMT-7): Departure from Warehouse
__________________ Ik vroeg specifiek via welke postcarrier het is gegaan in NL of EU, maar daar gaan ze (denk ik?) van uit dat er maar 1 carrier bestaat zoals in China. Dit is het gesprek: Anjulay Chan
Hello Friend,
Good day.
About the parcel, we send it by China Post Air Mail. so please contact to your country post mail, and them will give you some information. Since the parcel had left the China, so we cannot able to get any tracking information on the China post. sorry for some inconvience.
Anjulay
Me:
Hello,
We have different carriers in the EU and the Netherlands.
Which one do I have to contact? TNT, UPS, FedEx, DHL, or ...?
Greetings.
Anjulay Chan
Hello My Friend,
Very sorry that some trouble for you.
About the package, it had left the China on 14th Oct., and it had on the way to your country. Usually it had inter to your country post, but your post office dont update the tracking information. could you please try to contact to your post office for this package, so that you can get it asap. Thank you very much.
Anjulay
Me:
Dear ...,
I still didn't received it.
Please ask the carrier where the package is.
If I won't receive it within two weeks, I'll cancel the order and ask full refund.
Greetings.
Anjulay Chan
Hello Friend,
I am sending this message to update the status of your order. The information shows the parcel had arrive your country, Apologize that the shipping is slower much than usual. Hope it is not a big trouble for you. Just now we extended the taking delivery time for you, thank you very much.
Best Wishes.
Anjulay Chan
Computoon
8 jaar geleden
Da's toch merkwaardig. Hoe kan een afzender een pakket naar je sturen terwijl niet het hele vervoertraject is geregeld? Was het goed gefrankeerd? Is het product in beslag genomen door de douane? Pakket gewoon zoekgeraakt? Als ik het goed zie, is de laatste status op 14-10-2015 dat het in het vliegtuig geladen is. En dan houdt het op. Ervanuitgaand dat het vliegtuig niet gecrasht is, zou het nu al 2 maanden ergens in een loods op een luchthaven moeten liggen. Ik ben bang dat dit niet goed gaat komen.