Waarom zijn er de laatste dagen zoveel auto's op de weg?

Ik moet dagelijks met de fiets een provinciale weg oversteken maar moet de laatste dagen enorm lang wachten een lange stoet met auto's van beide kanten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke weg?
Amadea
8 jaar geleden
Storm en regen zullen daar debet aan zijn. Mensen die behalve een fiets ook een auto hebben kiezen dan eerder voor het tweede voertuig. Daar zit je droog en warm.
janprokles
8 jaar geleden
misschien ergens een omleiding waar jij niks van weet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het mooi weer is lijkt het rustiger te zijn met de auto's. Vreemd genoeg zie ik dan op hetzelfde traject niet meer fietser.
paulus811
8 jaar geleden
Jammer dat geen van de bestuurders het fatsoen heeft om je even over te laten steken. Lekker anoniem en egoistisch in je warme bakkie voortjakkeren is het motto van de gemiddelde automobilist.

Het beste antwoord

"November was volgens de ANWB een heel drukke maand op de weg. De filezwaarte
was bijna 50 procent groter dan een jaar eerder. Wat meespeelde, is dat het vaak slecht weer was tijdens de spits.
Verder trekt de economie aan; daardoor is er meer verkeer op de weg. De meeste file stond op de A1 bij Muiderberg."

Dus: de NOS houdt het op enerzijds slecht weer, en anderzijds de aantrekkende economie.

Bron: NOS Teletekst, pagina 121 (op dit moment).
Bordensteker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijna iedereen moet werken omdat de vrije dagen op zijn en het slechte weer zorgen er voor dat het extra druk is op de weg