Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je geld toe krijgen wanneer je je auto inruilt?

Ik wil mijn auto graag inruilen voor een wat goedkopere auto. Kan het zo zijn dat ik dan geld toe krijg van een garage wanneer ik een goedkopere auto koop(en dus mijn huidige auto inruil)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij krijg je geen geld maar krijg je bijv 1000euro inruilbonus van jouw auto op die goedkopere.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Natuurlijk is dat mogelijk!
Als de auto die jij inruilt meer waard is dan de auto die je terug krijgt, lijkt het mij logisch dat je het verschil in geld krijgt.

In feite verkoop jij je auto aan de garage, maar in plaats van het hele bedrag in geld, kies jij voor; een andere auto + deel geld!

Zorg dat de garage je auto wel op een eerlijke waarde taxeert. Laat je niet oplichten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe is dit mogelijk, maar je moet er wel rekening mee houden dat een autohandelaar of garage geld wil verdienen. Ze zullen dit dus alleen doen als ze er zelf (fors) beter van worden.

Wil jij een auto van zeg maar 2000 euro kopen, en is jouw auto 4000 euro waard, reken er dan niet op dat je 2000,- cash krijgt, zelfs als je de helft krijgt mag je je handjes nog dichtknijpen.

Een betere optie zal waarschijnlijk zijn dat je je oude auto zelf particulier verkoopt. Het hangt natuurlijk ook erg af van jouw eigen financiële situatie, of je dit verlies 'kan lijden'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga daar maar niet vanuit. De autohandel gaat bijzonder slecht, dus ze spelen geen sinterklaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding