Zijn dit zomerbanden of winterbanden?

Als ik naar het profiel kijk dan lijken het zomerbanden. Maar volgens het symbool op de band zou het een winterband zijn. Hoe komt dit?

Picture for question
2 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (2)

Dit is een all-season band, een combinatie van (of compromis tussen) zomerband en winterband. Ik weet niet wat er op de zijkant van de band staat, maar all-season banden die ook geschikt zijn voor sneeuw hebben vaak de codering M+S plus een symbool van berg-met-sneeuwvlok. M+S staat voor Mud en Snow, oftewel modder en sneeuw.
Banden die behalve de M+S ook het sneeuwvlok-symbool hebben, mogen ook in het buitenland gebruikt worden waar en wanneer winterbanden verplicht zijn. Banden met alleen M+S, of andere tekens op de band waarbij de sneeuwvlok ontbreekt, zijn niet toegestaan als winterband in gebieden waar speciale winterbanden verplicht zijn.
Inekez1
2 jaar geleden
Maxxhunter
2 jaar geleden
Er staat geen M+S op, alleen een berg met sneeuwvlok.
Het symbool met een sneeuwvlok in een berg is de officiële en verplichte aanduiding van een winterband voor Canada en USA. Tegenwoordig wordt het symbool met berg+sneeuwvlok ook in Europa gebruikt als kenmerk voor een winterband. Het zogenaamde "sneeuwvlok symbool" is in Europa echter niet verplicht.
Deze banden scoren goed bij winterse omstandigheden en bevatten danook alle kenmerken (profiel en rubbersamenstelling) die je van een winterband mag verwachten. Het is sterk aan te bevelen om voor winterbanden te kiezen met het berg+sneeuwvlok symbool.
fremar