Mag mijn auto op een openbare parkeerplaats staan als het kenteken geschorst is?

Op de website van het RDW staat dat je niet langs de openbare weg mag parkeren maar ik weet nou niet of ze dan ook gewoon de parkeer plaats bedoelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg.
Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Dit betekent dat de auto dus op eigen terein of in een afgesloten garage moet staan. Een openbare parkeergarage is nog steeds openbare weg.

Hetzelfde geldt dus ook voor een openbare parkeerplaats, dit mag dus niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het geschorst is, dan mag je niet meer deelnemen aan het verkeer en dat is parkeren ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Openbare parkeerplaatsen horen bij de openbare weg.
Daar mag de auto dan niet staan.