Kan je zonder barcode checken of er een pakketje onderweg is dat bezorgd moet worden?

Ik heb via marktplaats iets gekocht, maar aangezien ik nog steeds geen barcode heb gekregen van de adverteerder, vraag ik mij af of ik zonder een barcode kan kijken of laten kijken of het pakketje onderweg is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
38.7K

Antwoorden (6)

Nee! zonder track en trace code gaat het niet lukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat kan niet.
Je moet echt een track trace nummer hebben in combinatie met je postcode en huisnummer.
Zonder die code is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik ben bang dat je moet wachten tot je het nummer hebt ontvangen of je moet contact opnemen met de verkoper van marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je helemaal geen gegevens hebt van de zending lijkt me dat volstrekt onmogelijk.
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Nee, dat zou een ongelofelijke inbreuk op de privacy van mensen zijn...
Als het pakket niet door de brievenbus kan,dan is het een basispakket.
De afzender krijgt dan altijd een strookje met de barcode erop.
Ik stuur zo,n barcode altijd door naar de ontvanger ,zodat deze zijn zending kan volgen.
Zonder barcode kun je het pakket niet volgen.
Je weet zelf wel wat je gekocht hebt.
Anders vraag de afzender erom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms duren pakketjes langer dan 1 of 2 dagen dat ze onderweg zijn, het hoeft niet persee fout te gaan.
Ook kan de afzender het pakket via dhl hebben verstuurt, deze doet er meestal een week over eer het wordt aangeboden bij jou.
Ik vind het wel vreemd dat ze niet even de moeite heeft genomen om de code even door te mailen, dat is wat ik zelf namelijk altijd doe en ook in mijn mail erbij vermeld.

Mocht het pakje onverhoopt toch nooit aankomen en ze geeft ook geen code aan je door en het mailverkeer is ook zeer onprettig, zou ik er vanuit gaan dat er iets zeker niet klopt. Je kunt hier eventueel dan aangifte van doen, en ook melden via marktplaats.
Als ze dit namelijk vaker doet zou je vast niet de enge zijn.

Mocht het zo zijn dan is het toch weer jammer dat dit soort mensen de boel verpesten, het gaat namelijk meestal toch echt allemaal wel eerlijk.