moet de mens de ruimte verkennen?

is dit verstandig ja of nee? graag voordelen en nadelen!.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik denk van wel. als de aarde steeds meer vervuild zullen we toch ergens heen moeten.

Indien mensen werkelijk naar Mars gaan, wanneer we verder gaan, dan moeten we leren hoe we op andere planeetoppervlakten kunnen leven. We zullen wat we ter plekke vinden moeten gebruiken en naar onze wil zetten, net als de Pilgrims dat deden toen ze arriveerden in wat nu New England is en waar de helft van hun stierven in de ijzige winter van 1620. Er was werkelijk een reden waarom hun viering “Thanksgiving” werd genoemd.

De Pilgrims hadden moeten leren om in een vreemde plek aan de andere kant van de oceaan te overleven. Wanneer we een ruimtereizende natie zullen worden dan zal de volgende generatie van verkenners moeten leren om in onaanlokkende en afgelegen plaatsen te overleven in de onmeetbaarheid van de ruimte. De maan is een cruciaal en belangrijke “springplank” op de weg, een buitenaardse wereld die slechts drie dagen reizen van de Aarde is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja want ooit als de aarde onbewoonbaar is kunnen we naar een andere planeet verhuizen en die weer vervuilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je moet niet met allerlei 'amateuristische' vlieggerei proberen de natuur, de ruimte te verkennen. We kunnen ons beter richten hoe we het hier vredig houden en hoe we hier nog een behoorlijke tijd kunnen leven.
Tis wel leuk of grappig om wat nieuwtjes of de ruimte de weten te komen. Maar je weet nooit of dat echt waar is. Men word er niet gelukkig van ofzo. Het kost veel geld en ondertussen leven en ongelooflijk veel mensen in armoede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,ik denk niet dat dat nu aan de orde moet zijn in onze tijd.Alhoewel het heel ambitieus is om dat te doen,er zijn nog zoveel problemen hier op aarde:hongersnood,om maar eentje te noemen.

Ik denk dat we nu wel aan onze grens zijn gekomen.We kunnen succesvol sattelieten in een baan om de aarde brengen wat de mensheid ten goede komt.Maar ik hoef niet te weten of er op mars wateris,ik zie liever een waterput in afrika verschijnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn drie spreuken van toepassing op deze vraag, leg zelf maar het verband.
1. Onderzoek alles en behoud het goede
2. Doe wel en zie niet om
3. Wat gij wilt kunt ge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensheid heeft een ingebouwde drijfveer om zijn omgeving te verkennen en zijn grenzen te verleggen. Of je nou vindt dat het moet, of niet: het zal gebeuren. Dus geniet er van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de mens moet de ruimte verkennen.

De ruimtevaart heeft al vele zaken opgeleverd die het dagelijks leven vergemakkelijken. Buiten de duidelijk zichtbare zaken als satellieten voor snellere communicatie, waardoor sneller ingrijpen bij problemen elders in de wereld mogelijk is, of voor climatologie, waardoor adequater voorbereid kan worden op komende natuurverschijnselen. Buiten de minder duidelijke zaken als brandwerende middelen, zeer sterke ultralichte materialen die de brandstofeis voor motorisch transport verlagen. De twee bronnen geven een korte samenvatting van dingen direkt afkomstig uit de ruimtevaart die ons dagelijks beïnvloeden. Buiten de vaak vergeten zaken als efficiëntere waterzuiveringsinstallaties (je kunt maar zoveel meenemen de ruimte in - je wilt zo min mogelijk nutteloos verspillen).

Er is bovendien altijd nog de mogelijkheid dat men een leefbare omgeving vindt (of maakt) buiten de aarde. Terwijl we op aarde regelmatig met elkaar in de clinch liggen omdat we het met de beperkte ruimte en middelen moeten doen die we voorhanden hebben, zou het vinden van extra leefruimte deze problemen kunnen verminderen. Zoals het in de 16e eeuw voornamelijk de religieus onderdrukten uit Europa zijn geweest die naar Amerika zijn vertrokken om onder hun problemen uit te komen, zou dit ook voor vele mensen een mogelijke oplossing geven, en een kans zijn opnieuw een bestaan op te bouwen zonder dat je bang hoeft te zijn voor andersdenkenden. (Of de mens kennende, dit effect voorlopig verminderend.)

Verder is het altijd een slecht idee om te stoppen met het verleggen van je grenzen. Juist de eeuwige drang om die grenzen te verleggen heeft de mens daar gekregen waar deze nu staat. Het is de sleutel tot ons succes. Ik stel voor dat we vooral blijven doen waar we goed in zijn, blijven doen wat ons succes gebracht heeft.

Bovendien kan het nooit kwaad je kennis te vergroten. Zelfs wanneer je op het moment zelf niet direct een toepassing van nieuwe kennis ziet, brengt meer kennis altijd meer mogelijkheden met zich mee. De nutteloze ontdekking van de een, kan juist het ontbrekende stukje zijn dat een ander nodig heeft om een belangrijke puzzel op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens zelf moet de ruimte nog niet gaan verkennen, het zou immers ook niet kunnen. De mens doet er veel te lang over om op een onbekende leefbare planeet te komen. Als die er al zijn. Zelf denk ik dat er heus wel planeten zijn die al bewoond zijn door een soortgelijk mensen zoals wij. De enigste optie is naar mijn visie dat er eerst eens gekeken moet worden hoe een mens in een ruimtevaartuig sneller kan reizen bijvoorbeeld al een x maal de snelheid van het licht. Want de afstanden zijn zover dat als de mens nu zou kunnen reizen dat die niet meer levend aan kan komen. Voorlopig moeten wij het doen met de Hubbel en onbemande ruimtevaartuigen of raketten. Zelf zou ik nog meer kunnen vertellen, maar dan word het antwoord te lang.
rollingjohn