Waarom zit er zo veel ruimte tussen te rijbanen van de A2 (Amsterdam - Utrecht)?

De rijbanen van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht zijn enige tijd geleden verbreed, waardoor iedere rijbaan nu vijf rijstroken heeft. Maar tussen de rijbanen zit zo veel ruimte, dat er nog wel een snelweg tussen zou passen. Waarom is er zo veel ruimte tussen de rijbanen gelaten?

bamibal
12 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Antwoorden (2)

Op sommige stukken van de A2, tussen den Bosch en Houten mag je nu 130 km per uur, dan zijn die ruime banen wel erg fijn! Wellicht is er rekening gehouden met de racebanen tussen Utrecht en Amsterdam?
Maar ik denk dat het is om er later 6 van te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder een al iets ouder bericht, maar het geeft wel aan waar het voor gebruikt wordt:

Nieuwsbericht | 31-12-2010

Verschoven rijstroken en een snelheidsbeperking na januari.

De A2 wordt een vierbaansweg tussen knooppunt Oudenrijn en Knooppunt Everdingen. Rijkswaterstaat begint 3 januari met de aanleg van een extra rijstrook per rijrichting. De middenberm van de A2 wordt daarbij benut om de weguitbreiding te realiseren. Het doel van Rijkswaterstaat is om het verkeer beter te laten doorstromen op korte termijn. Eind 2011 zijn alle wegwerkzaamheden weer klaar.