Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik reed een snelweg op waar alle banen een rood kruis hadden. Ik kon geen kant op dus reed door. kan ik nu bestraft worden?

Ik reed dus een snelweg op waar niets stond aangegeven. meerdere mensen reden er en wisten niet wat ze moesten doen. De straffen boor het rijden door rood kruis kunnen zelfs oplopen tot en celstraf! moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Antoni
10 jaar geleden
Soms werkt die signalering niet helemaal naar behoren. Misschien was dat ook daar het geval.
Ritsuka
10 jaar geleden
Als er echt een storing was, krijg je niet zomaar een boete
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles op rood is stoppen
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Stoppen? Lijkt me onverstandig op de snelweg. Misschien werd het verkeer via de vluchtstrook geleid en waren ze dat vergeten aan te geven bij de oprit.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat wilde ik ook net vragen toen ik deze vraag las: stond er ook een rood kruis boven de vluchtstrook? Ik zou in zo'n geval overigens wel uiterst voorzichtig rijden. Misschien is de snelweg daadwerkelijk afgesloten en heeft men nog geen tijd gehad ook de opritten af te sluiten. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als er verderop een ernstig ongeval is geweest, of als er een hoogspanningsleiding is gebroken en nu dwars over de snelweg ligt. Vooral dat laatste is bijna niet te zien, zelfs overdag dus laat staan 's nachts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.141.13
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou om eerlijk te zijn ook niet weten wat ik zou moeten doen in zo'n geval. Als het extreem rustig was dan zou ik denken dat ik ergens iets gemist had, maar als het 'normaal druk' is, zou ik om eerlijk te zijn eerder denken dat er een storing was met de signalering en alleen langzamer gaan rijden en 'voor de zekerheid' de eerstvolgende afrit nemen. In het filmpje van Tomaat hadden mensen nog de mogelijkheid om een andere baan te kiezen, omdat de rode kruisen stonden op een plaats waar verschillende opritten elkaar kruisten. Maar als je al een tijdje gewoon rechtdoor rijdt en alles staat ineens op rood.. wat moet je dan? Ineens stoppen is inderdaad ook niet veilig. Ik zou verwachten dat men daar een ander signaal voor creëert, immers een rood kruis boven een rijbaan waarbij andere rijbanen wél open zijn betekent ook niet dat je daar stil moet gaan staan maar alleen dat je naar de andere rijbaan moet. Sterker nog, daar wordt je vantevoren voor gewaarschuwd door middel van pijlen, dus als je goed oplet dan gebeurt het niet zo snel dat de baan waar jij op rijdt ineens een rood kruis heeft. En spookrijden zonder politiebegeleiding - zoals in het filmpje waar Tomaat naar linkt - lijkt me ook niet verstandig. Aan de andere kant: wat hadden ze anders moeten doen? Gelukkig reed het verkeer op die andere banen niet hard, anders had dat heel verkeerd kunnen aflopen. Ik heb trouwens nog nooit die matrixborden boven de vluchtstrook zien hangen. Moet ik een volgende keer toch eens beter op letten..
Cryofiel
10 jaar geleden
Matrixborden hangen boven de vluchtstrook indien de vluchtstrook ook als spitsstrook kan worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, dát heb ik vaak genoeg gezien ja, maar boven een gewone vluchtstrook hangen ze dus niet? Ik dacht al dat er iets serieus mis was met mijn observatievermogens..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je had in principe moeten stoppen. Je kan dit bijvoorbeeld krijgen bij een tunnel, zodat er geen file in de tunnel komt.
Maar ik zou mij niet zoon zorgen maken. Je heb Eem goed verhaal, dat als je stopt dat er allemaal mensen op jou knalde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing