is het met de sleutel afsluiten van de auto veiliger dan met de afstandsbediening?

van Omroep Brabant: DEN BOSCH/BERGEN OP ZOOM - Wie bang is dat z'n auto wordt gestolen, hoeft niet meer uit te kijken naar mannen met koevoeten en schroevendraaiers. Ruim 75 procent van de auto-inbraken vindt tegenwoordig digitaal plaats. Zonder ook maar een krasje op de lak te veroorzaken, krijgt een hacker binnen een halve minuut vrijwel elke moderne auto open.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/236164842/Gone+in+twenty+seconds,+pas+op+voor+de+moderne+autodief.aspx

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meeste auto's worden op bestelling gejat dus als ze de wagen willen, nemen ze die sowieso wel mee!
paulus811
8 jaar geleden
Ik deel die zorg wel een beetje. Sinds kort kan ik mijn auto openen en sluiten met een app en daarvoor hoef ik niet eens in de buurt te zijn.
SimonV
8 jaar geleden
Ja, volgens je bron is afsluiten met sleutel veiliger:
"Als auto-eigenaar moet je bewust worden van de risico’s. Zo is het zogeheten keyless - zonder actief een sleutel te gebruiken dus - vergrendelen van een auto een groot risico. Zet je auto dus altijd met de sleutel op slot." Bij dit hacken wordt gebruik gemaakt van het signaal dat de afstandsbediening uitzendt. Criminelen vangen dit signaal op en openen daarmee je auto.
In Amerika bewaren sommige autobezitters de autosleutels thuis in de vriezer… Dit werkt als een kooi van Faraday.
Daarnaast kun je er speciale beschermhoezen kopen die ook als een kooi van Faraday werken.

Het beste antwoord

Ik wil niemand angst aanjagen, maar 1 ding is zeker : als de auto op slot kan, dan kan hij sowieso terug open. Ik heb jaren voor een takelbedrijf gewerkt en er was niet één auto die we niet binnen de paar minuten (soms seconden) open hadden. Een auto met een sleutelslot is nog het eenvoudigste om te openen...
Feit is dat iedere moderne auto vandaag met afstandsbediening etc wordt geleverd.
De dieven zijn maar al te goed op de hoogte van de laatste technieken om die auto te openen en zelfs vlot mee weg te rijden. Als je echt bang bent is zo'n ouderwetse stang die pedalen en stuur verbindt (mits juist aangebracht) nog het lastigste om als dief weg te halen. Dus pakken ze maar snel een andere. (In hun beroep is snelheid erg belangrijk)...